10 prostych wskazówek, które sprawią, że Twoja sypialnia będzie wygodna

Jak sprawić, by Twoja sypialnia była wygodna? Jeśli masz problemy z zasypianiem, istnieje wiele powodów, dla których tak się dzieje. Jednak nowe badania sugerują, że próbując spać na twardym materacu, możesz sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc, ponieważ Twoje ciało nie jest przystosowane do pozostawania w tej samej pozycji przez wiele godzin.

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Irvine i Uniwersytetu Rochester w Nowym Jorku zaprosili grupę młodych, zdrowych osób i poprosili ich o położenie się na trzy noce na dwóch różnych materacach – jednym twardym, drugim pluszowym. Uczestnicy spali w obu nocach w tej samej pozycji – z głową opartą o poduszkę i stopami płasko opartymi o łóżko. Poinstruowano ich, że mają spać tak długo, jak długo potrzebują, aby zasnąć, a następnie co godzinę wstawać i sprawdzać stan swoich urządzeń monitorujących sen.

Uczestnicy spali niemal dokładnie tak samo w obie noce. Badanie wykazało jednak, że osoby śpiące na miękkim materacu spędzają więcej czasu leżąc w łóżku, z głową opartą o poduszkę. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że miękki materac zachęca do opierania głowy o materac, czego zwykle nie robimy, gdy nie śpimy. Z czasem może to prowadzić do bólu szyi, mówi główna autorka badania, dr Sarah Brown, która jest obecnie asystentką profesora kinezjologii i zdrowia na UCI.

Ponadto zespół badawczy odkrył, że osoby śpiące na miękkim materacu zwykle mniej poruszały ciałem w ciągu nocy niż te, które spały na twardszym materacu. Jest to prawdopodobnie spowodowane tym, że miękki materac zmniejsza nacisk na kręgosłup, a utrzymanie nieruchomej postawy wymaga więcej energii.

Ogólnie rzecz biorąc, te zmiany w zachowaniu doprowadziły do skrócenia czasu przeznaczonego na sen, co ostatecznie oznacza, że ludzie mieli mniej spokojny sen. Osoby, które spały na twardym materacu, były w stanie uzyskać więcej godzin spokojnego snu każdej nocy, a w ciągu dnia były bardziej czujne i rozbudzone. “Myślimy o śnie jako o mechanizmie, który sprawia, że jesteśmy bardziej zmęczeni, ale tak naprawdę jest to mechanizm, który sprawia, że nie śpimy” – mówi Brown.

Oczywiście, materac nie jest jedyną rzeczą, którą możesz zrobić, aby zapewnić sobie komfort w sypialni. Możesz także zmienić oświetlenie i temperaturę, aby zmniejszyć ilość światła, które dostaje się do oczu, a także utrzymywać chłodniejszą temperaturę w pokoju, aby zapobiec poceniu się.

Kilka dodatkowych minut spędzonych w łóżku może mieć ogromne znaczenie. Wygodny materac pomoże Ci szybciej zasnąć, a bardziej spokojny sen oznacza mniejsze prawdopodobieństwo, że rano obudzisz się zaspany. Jeśli więc masz problemy ze snem, wypróbuj nowy materac i sprawdź, jak wpłynie on na Twój sen.

Kiedy wybuchła pandemia, byłem w szoku. Świat wydawał się rozpadać w błyskawicznym tempie i chociaż starałam się skupić na tym, co najważniejsze – moich dzieciach i mężu – nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że to wszystko jest trochę surrealistyczne.

Moi przyjaciele i współpracownicy mieli takie samo poczucie oszołomienia, niepewności i strachu. Spędzaliśmy kilka dni w zamknięciu, a potem działo się coś, co zmuszało nas do ponownego zamknięcia. Następną rzeczą, o której się wiedziało, było rozprzestrzenianie się nowego wirusa. Potem wychodziliśmy z zamknięcia i dowiadywaliśmy się, że wybuchła nowa epidemia.

Jest to wyczerpujące i trudno to wszystko ogarnąć. Od tygodni przebywamy w domach, a chociaż nadal możemy wychodzić z domów, nakazuje się nam zachowanie ostrożności. W tej chwili jest tak wiele niewiadomych i nie sposób przewidzieć, co się wydarzy w przyszłości.

W tym wszystkim ważne jest, aby pamiętać, że razem jesteśmy silniejsi. Kiedy się boimy, chętniej szukamy wsparcia u osób z naszego otoczenia.

Pierwszym krokiem do odbudowania pewności siebie jest świadomość, że nie jest się samemu. Oto kilka rzeczy, które pomogły mi w ciągu ostatnich kilku tygodni:

1. Utrzymuj kontakt z ludźmi, którzy są dla Ciebie najważniejsi.

Mam to szczęście, że mam dużą rodzinę i gęstą sieć przyjaciół i współpracowników. Świadomość, że nie jestem jedyną osobą, która czuje się przytłoczona i niespokojna, dodaje mi otuchy. Możemy porozmawiać o naszych obawach i lękach, a świadomość, że nie jestem jedyną osobą, która czuje to, co ja, jest bardzo pomocna.

2. Poświęć chwilę na refleksję.

Wszyscy musimy robić przerwy, aby przetworzyć nasze emocje. Przekonałam się, że pisanie dziennika, listów do bliskich lub medytacja pomagają mi poczuć się lepiej.

3. Kontakt z naturą.

Nasze ciała i umysły są połączone z ziemią. Spędzanie czasu na świeżym powietrzu jest dla mnie ogromnym źródłem komfortu. Dzięki temu czuję się bliżej natury i myślę, że pomaga mi to wrócić do bardziej zrównoważonego miejsca.

4. Zażyj trochę słońca.

Światło słoneczne pomaga regulować poziom hormonów, co z kolei pomaga uspokoić system nerwowy i obniżyć poziom stresu.

5. Pamiętaj, że życie będzie w porządku.

Łatwo jest czuć się bezradnym w obliczu pandemii, ale tak właśnie powinno się czuć. Wszyscy jesteśmy w tym razem. Przejdziemy przez to.

Jeśli czujesz się przytłoczony lub niespokojny, nie jesteś sam. W tych czasach

Aleksander Kowalski

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *