ŹRÓDŁA
Nadawcy niekomercyjni mają najszersze pole działania, mogą bowiem traktować odbiorców jako krytycznych partnerów inteligentnego dialogu, fanatyków jakiejś sprawy, niegroźnych dziwaków, krąg wtajemniczonych, bądź jako bezrozumną masę żądną podniety i wymagającą stałej kurateli. Bez względu jednak na to, co nadawca myśli o publiczności, do której się zwraca, niemal zawsze myślom tym towarzyszą niepewność kim naprawdę są odbiorcy, a także obawa, by ich nie utracić, kimkolwiek są.Sprawne funkcjonowanie mediów zależy w decydującym stopniu od relacji ze źródłami zapewniającymi stały dopływ treści wykorzystywanych w przekazach, a zwłaszcza informacji rozpowszechnianych przez media. Media korzystają zwykle z następujących źródeł: relacje reporterskie, wypowiedzi osób fizycznych, oświadczenia przedstawicieli i rzeczników instytucji, oficjalne opracowania i dokumenty, serwisy agencji prasowych i materiały agencji public relations, doniesienia innych mediów.