W MEDIACH KOMERCYJNYCH

W mediach komercyj­nych występują dwa warianty: media elitarne mają hierarchię celów podobną do przyjętej w mediach publicznych, natomiast dla mediów popularnych, wzorujących się na tabloidach i magazynach ilustrowanych, najważniejszym celem jest dostarczanie rozrywki, a ranga pozostałych zależy od kręgu od­biorców – im liczniejsze i bardziej heterogeniczne audytoria, tym wyraźniej cel poznawczy przeważa nad perswazyjnym (w okresie kampanii wybor­czych czy kryzysów może być odwrotnie). Gdy zaś idzie o media niekomer­cyjne, to mimo całej ich różnorodności cechuje je dość podobna hierarchia celów: na pierwszym miejscu – cel perswazyjny, na drugim – poznawczy, na trzecim – dostarczanie rozrywki. Jednak wśród tych nadawców zdarzają się wyjątki, gdy nadawca niekomercyjny działa w stylu komercyjnym, roz­rywkę stawiając na równi z perswazją (np. w Polsce katolickie Radio Plus).

Aleksander Kowalski

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *