UWARUNKOWANA ORIENTACJA

Ich instytucjonalnie uwarunkowana orientacja ortodoksyjna określa tema­tyczny profil informacji i przenikającą je opcję światopoglądową – religijną lub ideologiczną. Kwestią polityki informacyjnej tych mediów jest rozle­głość perspektywy poznawczej, w tym zwłaszcza: jak szeroki krąg spraw obejmują i jak wnikliwie opisują rzeczywistość społeczną. Media religijne obejmują zwykle szeroki krąg spraw i starają się przeniknąć możliwie głębo­ko w obszar wiedzy potocznej; z kolei media propagujące jakąś ideologię często odwołują się do perspektywy naukowej, chcąc uwiarygodnić ideolo­giczną interpretację rzeczywistości. Wśród mediów niekomercyjnych można też spotkać i takie, które starają się prezentować naukowy punkt widzenia na religię czy ideologię, a także na inne dziedziny życia i problemy społeczne.

Aleksander Kowalski

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *