TYPOWA POSTAWA

Taka postawa jest dość typowa dla wielkich telewizyjnych stacji komercyjnych [Altheide, 1974], choć jej łagodną odmianą jest też w istocie paternalistyczny stosunek mediów publicznych do audytoriów, zwłaszcza wzorcowej pod tym względem BBC [Burns, 1977; Schlesinger, 1978].Wskazane wyżej różnice w podejściu mediów do audytoriów wynikają w znacznym stopniu z wielkości i różnorodności tych audytoriów oraz braku bezpośredniego z nimi kontaktu. Nadawca może poznać swoich odbiorców tylko przez badania audytoryjne i tylko pod względem ogólnych cech spo­łeczno-demograficznych. Im liczniejsze zatem audytoria, tym łatwiej podlegają one depersonalizacji, stając się dla nadawcy agregatem abs­trakcyjnych danych, wskaźników, cyfr, wykresów etc.

Aleksander Kowalski

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *