PERSPEKTYWA AKSJOLOGICZNA

Perspektywa aksjologiczna do­tyczy zatem nie tyle samego konsensu ideologicznego, ile raczej ciągłego sporu o przedmiot tego konsensu, o szczegółowe rozwiązania. W praktyce różnice dzielące te media sprowadzają się do „odcieni politycznych”, katego­ryzowanych jako nastawienie liberalne, centroprawicowe, prawicowe lub konserwatywne. W mediach komercyjnych, które zwracają się do warstw gorzej wy­kształconych (prasa masowa, tabloidy, kanały popularne), zasadą polityki informacyjnej jest silne zaangażowanie w problemy życiowe „zwyczaj­nych ludzi”, tzn. zajmujących niską pozycję w społeczeństwie, słabo pojmujących zasady jego działania i tylko częściowo je akceptujących. Przedstawiciele tych warstw zdradzają na ogół umiarkowane zainteresowanie polityką, traktując ją jako grę brudnych interesów lub walkę o stołki.

Aleksander Kowalski

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *