NASTAWIENIE NA PUBLICZNOŚĆ

Media komercyjne nastawione na publiczność elitarną (kompetencja rozbudowana) opisują głównie działanie systemu uj­mowanego z perspektywy wiedzy naukowej (eksperckiej, specjalistycznej), zostawiając pewien margines wiedzy potocznej. Logiczna spoistość wiedzy naukowej nie daje się pogodzić z orientacją melodoksyjną, toteż gdy nadaw­ca chce ją uwzględnić może to robić w ograniczonym zakresie i raczej na poziomie interpretacji niż opisu rzeczywistości. Media publiczne, które mają służyć całemu społeczeństwu, starają się zachować perspektywę centralną, tzn. w miarę możliwości uwzględniać w opisie świata oba typy wiedzy, unikając zarazem skrajnych punktów wi­dzenia. Jest to zgodne z założeniami orientacji heterodoksyjnej.

Aleksander Kowalski

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *