DOSTARCZANIE WIEDZY

Oprócz zdefiniowania rangi celów, istotnym elementem koncepcji poli­tyki informacyjnej jest uszczegółowienie tych celów. Tu również typ instytu­cji nadawczej ma duże znaczenie. Kwestii tej należy więc poświęcić nieco więcej uwagi.Ogólnie biorąc, celem informacji dziennikarskich jest zbieranie, porząd­kowanie i przekazywanie odbiorcom wiedzy o rzeczywistości. Jest to wszak­że wiedza dość specyficzna, gdyż skoncentrowana na bieżącej działalności różnych instytucji państwowych (np. rząd, prezydent, banki, giełda etc.) publicznych (np. kina, teatry, handel, usługi etc.) oraz na wydarzeniach ważnych i/lub interesujących. [Tuchman, 1973].Chodzi o to, że dla różnych grup społecznych inne zdarzenia są ważne i interesujące. Chcąc zatem za­spokoić potrzeby poznawcze różnych grup odbiorców, należy dostosować wybór zdarzeń i sposób ich relacjonowania do zainteresowań i kompetencji komunikacyjnej danej grupy, a więc do właściwej dla niej perspektywy poznawczej.

Aleksander Kowalski

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *