DOSTARCZANIE WIEDZY
Oprócz zdefiniowania rangi celów, istotnym elementem koncepcji polityki informacyjnej jest uszczegółowienie tych celów. Tu również typ instytucji nadawczej ma duże znaczenie. Kwestii tej należy więc poświęcić nieco więcej uwagi.Ogólnie biorąc, celem informacji dziennikarskich jest zbieranie, porządkowanie i przekazywanie odbiorcom wiedzy o rzeczywistości. Jest to wszakże wiedza dość specyficzna, gdyż skoncentrowana na bieżącej działalności różnych instytucji państwowych (np. rząd, prezydent, banki, giełda etc.) publicznych (np. kina, teatry, handel, usługi etc.) oraz na wydarzeniach ważnych i/lub interesujących. [Tuchman, 1973].Chodzi o to, że dla różnych grup społecznych inne zdarzenia są ważne i interesujące. Chcąc zatem zaspokoić potrzeby poznawcze różnych grup odbiorców, należy dostosować wybór zdarzeń i sposób ich relacjonowania do zainteresowań i kompetencji komunikacyjnej danej grupy, a więc do właściwej dla niej perspektywy poznawczej.