CAŁY PROCES REALIZACJI

W rezultacie cały proces realizacji przekazów upodabnia się do produkcji taśmowej. Badacze wskazujący na zasadnicze podobieństwa orga­nizacji pracy redakcyjnej w telewizji z technologią „linii montażowej” wyod­rębniają pięć zasadniczych etapów produkcji wiadomości [Bantz, McCorkle, Baade, 1980]. Na każdym etapie procesu produkcji wiadomości pojawiają się inni specjaliści, podlegli różnym komórkom organizacyjnym (por. rys. 4), którzy działają i współdziałają ze sobą w sposób rutynowy. Każdy z nich wywiera tylko cząstkowy wpływ na ostateczny kształt przeka­zu i troszczy się głównie o techniczną jakość i szybkość wykonanej pracy, nie zaprzątając sobie głowy tym, jak ma się ona do polityki informacyjnej danej stacji. Jedyną osobą, obecną na wszystkich etapach pracy redakcyjnej jest producent (kierownik produkcji), ale bardziej interesuje go strona tech­niczna i ekonomiczna produkcji przekazu niż treść wiadomości i polityka in­formacyjna.

Aleksander Kowalski

Witaj na moim serwisie! Jestem architektem wnętrz z pasji i zawodu. Prowadzenie bloga to moja pasja. Zamieszczam tutaj wiele artykułów dotyczących aranżacji pomieszczeń. Jeśli podoba Ci się tematyka bloga to zapraszam do zostania moim czytelnikiem na dłużej!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *