CAŁY PROCES REALIZACJI
W rezultacie cały proces realizacji przekazów upodabnia się do produkcji taśmowej. Badacze wskazujący na zasadnicze podobieństwa organizacji pracy redakcyjnej w telewizji z technologią „linii montażowej” wyodrębniają pięć zasadniczych etapów produkcji wiadomości [Bantz, McCorkle, Baade, 1980]. Na każdym etapie procesu produkcji wiadomości pojawiają się inni specjaliści, podlegli różnym komórkom organizacyjnym (por. rys. 4), którzy działają i współdziałają ze sobą w sposób rutynowy. Każdy z nich wywiera tylko cząstkowy wpływ na ostateczny kształt przekazu i troszczy się głównie o techniczną jakość i szybkość wykonanej pracy, nie zaprzątając sobie głowy tym, jak ma się ona do polityki informacyjnej danej stacji. Jedyną osobą, obecną na wszystkich etapach pracy redakcyjnej jest producent (kierownik produkcji), ale bardziej interesuje go strona techniczna i ekonomiczna produkcji przekazu niż treść wiadomości i polityka informacyjna.